آقای پکیج آقای پکیج .

آقای پکیج

تعمیر پکیج ؛ خلاف نظام آموزشی​

تعمیر پکیج ، از جمله فعالیت هایی‌ست که متقاضی زیاد دارد. تقریبا هر خانه ای که مجهز به سیستم گرمایش آبی (پکیج) باشد، تعمیر پکیج هم در پی آن، به خانه ورود می‌کند. همچون رشته تجربی که بیشترین تقاضاکننده ها را دارد ولی با کمترین تعداد قبولی و رضایت! برق یار قصد دارد خلاف نظام آموزشی، بیشترین رضایت را در قبال یکی از پرتقاضاترین خواسته ها ( تعمیر پکیج ) داشته باشد. به همین منظور برای شما مقاله ای در نظر گرفته ایم تا آموزش تعمیر پکیج را به صورت رایگان در اختیارتان قرار دهد.

اول ایمنی، بعد تعمیر پکیج​

به رسم همیشه که یاد گرفته ایم پیش از انجام هرکاری، نکات ایمنی را رعایت کنیم، در ادامه با برخی از نکات حین تعمیر (چه تعمیر پکیج دیواری ، چه تعمیر پکیج زمینی ) آشنا خواهید شد.

۱ - میزان ولتاژ برق را اندازه گیری نموده تا نوسان نداشته باشد.

۲ - از مناسب بودن فشار گاز اطمینان حاصل نمایید.

۳ - دبی جریان آب که حداقل ۲ لیتر در دقیقه است نیاز به بررسی دارد.

۴ - صافی مدار گرمایشی می‌بایست تمیز باشد.

۵ - توجه داشته باشید که تمام کلیدهای مرتبط، وصل باشند.

۶ - مورد آخر و مهم‌تر از همه؛ چنانچه پکیج بارگیری نمی‌کرد، اقدام به تعمیر پکیج نکنید.

موضوع اصلی؛ تعمیر پکیج

* ممکن است دیده باشید که شعله‌های داخل پکیج به خوبی کار نمی کنند که خب این اتفاق منجر به سوختن مبدل حرارتی می گردد. دلیل این اتفاق گرفتگی سوراخ های مشعل است. ابتدا آب و گاز ورودی به سیستم را قطع کنید (برای تعمیر پکیج برقی باید برق ورودی را هم قطع نمایید). سپس به سراغ دفترچه راهنما رفته و طبق آن، صفحات اطراف پکیج را جدا کنید تا به راحتی مشعل قابل دسترس باشد. اکنون سوراخ های مشعل را با یک سیم تمیز کنید. پس از اتمام کار، صفحات را مجددا نصب نموده و آب، گاز و برق را وصل نمایید.

* پکیج دارای لوله های نازکی ست که آب از آن ها عبور می کند، لذا در این لحظه کیفیت آب از اهمیت بالایی برخوردار می گردد. آبی که وارد لوله ها می‌شود نباید دارای سختی بیش تر از ۸ دانه در گالن باشد. در غیر این صورت باید از تصفیه آب استفاده کرد.

همچنین سوراخ های ریز بسیاری در پکیج تعبیه شده که در این جا بحث رسوب زدایی مطرح می گردد. بهتر است دستگاهتان را هر ۶ ماه تا ۲ سال یکبار، رسوب زدایی کنید. چنانچه مشاهده کردید که جریان آب خروجی دستگاه کم شده، یعنی دارد به شما هشدار می دهد که زمان رسوب زدایی فرا رسیده. توصیه ما به شما این است که از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

اگر از پکیج برقی استفاده می‌کنید، این قسمت را با دقت مطالعه نمایید.​

ممکن است دستگاه شما روشن نشود که خب قاعدتا آب گرمی هم نخواهید داشت. در قدم اول بهتر است فیوز مدار و سیم های متصل به دستگاه را چک کنید. در قدم بعدی به سراغ دکمه ریست بروید. چگونه؟ درپوشی که روی ترموستات قرار دارد را برداشته و با کمک ولت متر، جریان ورودی را اندازه گیری نمایید. چنانچه جریانی مشاهده کردید، دکمه قرمز (ریست) را فشار دهید.

و در انتها...​

آنچه که با شما درمیان گذاشتیم :

۱ - ایمنی پیش از تعمیر پکیج

۲ - نحوه تعمیر پکیج

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، سعی داشتیم مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم که بتواند رضایت شما را جلب نماید. پیشتر هم گفتیم که تقاضا برای تعمیر پکیج بسیار زیاد است و اگر در دنیای مجازی چرخی بزنید، با انواع و اقسام تیتر ها مثل " تعمیر پکیج تهران " رو به رو خواهید شد که این موضوع، نشان از اهمیت آن دارد.


برچسب: آموزش تعمیر پکیج، تعمیر پکیج دیواری، تعمیر پکیج زمینی، تعمیر پکیج برقی، تعمیر پکیج تهران،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۴:۱۴ توسط:تکتم اصغری موضوع: نظرات (0)