آقای پکیج آقای پکیج .

آقای پکیج

پکیج برقی بخرید، اکسیژن ذخیره کنید!

استفاده از پکیج برقی این روزها، به خاطر مزیت هایی که نسبت به دیگر سیستم‌‌‌های گرمایشی دارند، بیشتر شده. مهم ترین مزیت آن، این است که هر واحد سیستم گرمایشی مستقل خودش را دارد. ما در اینجا‌‌‌ می‌خواهیم یکی از انواع آن، یعنی پکیج برقی را بیشتر بررسی کنیم و اطلاعات بیشتری را با شما در میان بگذاریم.

آیا پکیج با برق کار می کند؟

بله. نوع برقی آن با برق کار‌‌‌ می‌کند. پکیج برقی ، همانند پکیج‌‌‌های عادی کار‌‌‌ می‌کند و تفاوتی که با دیگر انواع آن دارد، این است که به جای گاز یا گازوییل از برق استفاده‌‌‌ می‌کند.  در این دستگاه، جریان برق توسط المنت تعبیه شده، به گرما تبدیل‌‌‌ می‌شود. اگر در جایی زندگی‌‌‌ می‌کنید که به گاز دسترسی ندارید، یا اینکه از خطرات استفاده از گاز‌‌‌ می‌ترسید، نوع برقی آن برایتان انتخاب مناسب تری است. البته بهتر است بدانید که این دستگاه از برق شهری، یعنی برق ۲۲۰ ولت کار‌‌‌ می‌کند و برق مصرفی آن با همان تعرفه محاسبه‌‌‌ می‌شود. این دستگاه نسبت به دیگر انواع پکیج ، مزایا و معایبی دارد. بیایید آنها را باهم مرور کنیم.

مزایای پکیج برقی

محیط را آلوده نمی‌کند:
همان طور که قبلا گفتیم، این دستگاه، مثل دیگر انواع آن، از سوخت‌‌‌های فسیلی استفاده نمی‌کند. در نتیجه آلودگی آنها را هم ندارد.

در مصرف اکسیژن صرفه جویی‌‌‌ می‌کنید:
احتمالا‌‌‌ می‌دانید که گاز برای سوختن به اکسیژن نیاز دارد. از پکیج برقی استفاده کنید تا نیازی نباشد که اکسیژن‌‌‌های خانه تان را از دست بدهید.
دودکش لازم ندارد:
برای استفاده از این پکیج برقی نیازی ندارید که دودکش نصب کنید. در نتیجه فضای کمتری اشغال‌‌‌ می‌شود.

استرستان کمتر‌‌‌ می‌شود:
دیگر لازم نیست که ریسک وقوع گازگرفتگی یا آتش‌سوزی را تحمل کنید.

عمرش طولانی تر است:
چون از شعله‌ی احتراق برای گرمایش استفاده‌‌‌ نمی‌کند، طول عمر و کارایی بیشتری دارد و‌‌‌ می‌توانید برای مدت بیشتری از آن استفاده کنید.

معایب پکیج برقی

قبض برق پربارتری خواهید داشت:
اگر ترجیح دادید از نوع برقی به جای گازی استفاده کنید، باید بدانید که از این به بعد مبلغ بیشتری را باید برای برق بپردازید. به دلیل اینکه برای گرم شدن یک محیط یکسان، مقدار برق مورد نیاز، هزینه‌ی بیشتری از گرم کردن همان محیط به وسیله‌ی گاز خواهد داشت.

قیمت پکیج برقی بالاتر است:
به نسب انواع دیگر، برای خرید این دستگاه باید مبلغ بیشتری را بپردازید. چون تقاضا و حجم تولید ان کمتر است. در نتیجه قیمت آن هم در خرید پکیج بالاتر خواهد بود.

خطر برق گرفتگی:
این دستگاه از برق ۲۲۰ ولت استفاده‌‌‌ می‌کند. بنابراین در هنگام نصب آن، باید نکات ایمنی، از جمله نصب سیم اتصال به زمین، رعایت شود تا خطر برق گرفتگی آن کمتر شود.

تنوع کمتری دارد:
مدل‌‌‌های این نوع پکیج برقی به نسب انواع دیگر به دلیل کمبود تقاضا، کمتر است.

انواع پکیج برقی

پکیج برقی دو نوع دارند. نوع اول، پکیج برقی تک مبدل است که از یک مبدل برای تامین آب گرم و گرمایش استفاده‌‌‌ می‌کند. به همین دلیل‌‌‌ نمی‌تواند در یک زمان هم آب را گرم کند و هم گرمایش محیط را تامین کند. یعنی اگر شما آب گرم را باز کنید، اولویت با تامین آب گرم است و گرمایش رادیاتورها قطع‌‌‌ می‌شود. نوع دوم، پکیج برقی دومبدل است. در نوع دوم، یک مبدل مخصوص تامین آب گرم و مبدل دیگر مخصوص گرمایش رادیاتورهاست. در نتیجه تامین آب گرم و گرمایش محیط با هم تداخلی نخواهند داشت.

اما از نظر نوع نصب و شکل ظاهری هم، مانند دیگر انواع آن، به دو نوع پکیج دیواری برقی و پکیج زمینی برقی تقسیم بندی‌‌‌ می‌شود. نوع زمینی آن برای مکان‌‌‌های بزرگتر مناسب است. با توجه به نیاز و مصرف خود انتخاب کنید که کدامیک برای شما مناسب‌تر است.

ما برایتان گفتیم که پکیج هم‌‌‌ می‌تواند با برق کند. شما با توجه به اینکه چه معیاری برایتان اولویت دارد،‌‌‌ می‌توانید با توجه به مزایا و معایبی که برایتان شرح دادیم، انتخاب کنید که چه نوع دستگاهی برایتان مناسب تر است.‌‌‌ 


برچسب: قیمت پکیج، خرید پکیج، پکیج زمینی، پکیج دیواری، معایب پکیج،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۵:۲۲ توسط:تکتم اصغری موضوع: نظرات (0)