آقای پکیج آقای پکیج .

آقای پکیج

نصب پکیج ؛ نشانه ی استقلال شماست!

 

نصب پکیج ، یکی از همان نشانه های استقلال طلبی انسان‌هاست. وقتی به رشد و نمو بشر نگاه می‌کنیم همواره به سمت مستقل شدن میل می کند. از استقلال فکری و مالی بگیرید تا نصب پکیج که به منظور بی نیازی از دیگران صورت می‌گیرد. شاید بزرگترین امتیازی که نصب پکیج در اختیار شما می‌گذارد، نرفتن به موتورخانه است و شما را از وجود هر همسایه ای بی نیاز می کند!

در این مقاله سعی کردیم خیلی راحت و بی درد سر نحوه نصب پکیج و نکات فنی را به شما آموزش دهیم.

آموزش نصب پکیج

قبل از نصب پکیج ، باید بدانید که دستگاه را در چه محیطی می خواهید قرار دهید و چه فضایی نیاز دارد. زیرا پکیج ها به ازای هر یک کیلو وات توان، به یک متر مکعب فضا نیاز دارند. مثلا اگر دستگاه شما ۲۰ کیلو وات توان دارد، می بایست ۲۰ متر مکعب فضا در اختیارش گذاشت. علاوه بر محیط مورد نیاز، شما باید اکسیژن مورد نیاز دستگاه را پس از نصب پکیج ، تامین نمایید. یعنی چی؟ یعنی محیطی که دستگاه شما در آن قرار دارد باید از طریق یک دریچه یا پنجره ی دائما باز به محیط بیرون راه داشته باشد تا علاوه بر تامین اکسیژن مورد نیاز دستگاه، در صورت نشتی، گاز در داخل محیط جمع نشود.

و اما نصب پکیج در کجاها ممنوع است؟​

۱- چنانچه دستگاه شما دودکش دار است، فضای آن نباید کمتر از ۸ متر مکعب باشد.
۲- نصب پکیج در محل هایی که گاز های اسیدی وجود دارد ممنوع است. زیرا باعث خوردگی اجزا پکیج می شود. به طور مثال نصب پکیج دیواری در بالای ماشین لباسشویی نباید صورت بگیرد.
۳- دستگاه پکیج نباید در محیط هایی که احتمال آتش سوزی و احتراق در آن زیاد است، نصب شود. مثل انبار رنگ.
۴- هیچگاه دستگاه را در محیط های بسته ای همچون: دستشویی، حمام و... نصب نکنید. زیرا پیشتر ذکر کردیم که پکیج باید در محیط های باز یا محیط هایی که دائما به بیرون راه دارند، قرار بگیرد.

اکنون برویم سراغ اصل مطلب...​

پیش از نصب پکیج ، می بایست یک پیچ پلاستیکی مشکی رنگ که روی شیر هواگیری قرار دارد را باز کنید تا مسیر هوا آزاد شود. در صورت عدم این کار، هوا داخل دستگاه محبوس شده و باعث خرابی پمپ می گردد. در داخل دفترچه راهنما، یک شابلون قرار دارد که طبق آن مشخص شده که پکیج باید کجا نصب شود (تقریبا ۴۰ سانتی متر پایین تر از سوراخ دودکش) و پیچ ها، رول پلاک ها و قلاب آویز در چه جایی قرار گیرند. چنانچه به دستورات دفترچه عمل نکنید، می بایست هزینه نصب پکیج را متقبل شده و از افراد متخصص استفاده نمایید.

وقتی قسمت های مشخص شده را علامت گذاری کردید، شابلون را برداشته و محل های مورد نظر را با مته سوراخ می‌کنید. توجه داشته باشید که اگر پکیج شما قرار است در داخل کابینت نصب شود، می بایست سقف و کف کابینت را ببرید و  از بدنه ی کابینت ۵ الی ۱۰ سانتی متر فاصله ایجاد کنید تا علاوه بر اینکه هوا و اکسیژن در جریان باشد، هنگام سرویس و تعمیر، دسترسی راحت تری به آن داشته باشید. وقتی دستگاه در سر جای خودش قرار گرفت، شلنگ ها و شیرفلکه ها را طبق دستورالعمل نصب کرده تا دستگاه آماده آبگیری گردد.

آنچه گفته شد...​

۱- محل قرارگیری پکیج
۲- محل های ممنوعه
۳- نصب پکیج

خیلی ساده سعی کردیم روش نصب را به شما آموزش دهیم. اما توصیه ما به شما این است که اگر اولین بار است که اقدام به چنین کاری می کنید، یک کارشناس یا کاربلد کنار دست شما باشد. هرکدام از شرکت ها، قیمت نصب پکیج متفاوتی نسبت به هم دارند که دلایل مختلفی در آن دخیل است.

 

 

برچسب: آموزش نصب پکیج، نحوه نصب پکیج، هزینه نصب پکیج، قیمت نصب پکیج، نصب پکیج دیواری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۲:۴۱ توسط:تکتم اصغری موضوع: نظرات (0)