آقای پکیج آقای پکیج .

آقای پکیج

راهنمای جامع درباره نحوه نصب پکیج !

نحوه نصب پکیج ، آموزش نحوه نصب پکیج ، آموزش تصویری نصب پکیج ، آموزش تعمیرات آبگرمکن ، راهنمای خرید یک آبگرمکن خوب و... عبارت هاییه که این روزا خیلی دربارش سرچ میشه. برای همین ما تصمیم گرفتیم یه راهنمایی کلی و بدرد بخور درباره نحوه نصب پکیج ها بنویسیم. با توجه به این که نحوه نصب پکیج زمینی و دیواری تا حدی متفاوته، ما تو این مقاله درباره نحوه نصب پکیج براتون مینویسیم. پس دیگه بریم که داشته باشیم نحوه نصب پکیج رو!

البته اگه هنوز موفق به خرید پکیج مورد نظرتون نشدین، این مقاله ناجی شماست از سردرگمیِ موقع خرید!

راهنمای جامع درباره نحوه نصب پکیج :​

۱ - انتخاب مکان​

یکی از مهمترین نکات در نحوه نصب پکیج ، مشخص کردن مکان نصبه. نصب پکیج بعضی جاها غیر مجازه از جمله: واحدهایی با متراژ کمتر از ۶۰، حمام یا زیر زمین خونه، نزدیک دستگاه های گرمایشی یا سرمایشی خونه، روبروی یخچال یا فریزر و روی تراس یا بالکن خونه (البته بدون استفاده از کابین محافظ).

محل مناسب نصب باید ویژگی هایی داشته باشه، مثل:​

● فضای بسته و محفوظ از باد و جریان تند هوا باشه
● جوری انتخاب بشه که پکیج دیواری یک تا دو متر از زمین فاصله داشته باشه
● امکان تعبیه دودکش در محل وجود داشته باشه
● انشعاب آب و برق و گاز مناسب و در دسترس برای پکیج موجود باشه
● فضا برای تعمیر یا سرویس پکیج کافی باشه
● و از همه مهمترین امکان لوله کشی راحت، از پکیج به شوفاژ ها، وجود داشته باشه

و با توجه به همه این نکات، آشپزخونه یکی از بهترین مکان ها برای نصب پکیج هست؛ چون دسترسی به انشعابات به راحتی انجام میشه و امکان سرویس و تعمیر هم فراهمه.

نکته: قبل از شروع راهنمای عملی نحوه نصب پکیج ، حتما دفترچه راهنما دستگاه رو مطالعه کنید و در دسترس قرار بدین تا هر جا به مشکل بر خوردین بهش مراجعه کنید.

۲ - تعبیه دودکش پکیج​

در این مرحله از نحوه نصب پکیج دیواری ، چند نکته درباره دودکش که قبل از نصب باید بهش توجه بشه رو مرور می‎کنیم: هر پکیج باید دودکش اختصاصی، با قطر حدود ۱۵ سانتی متر داشته باشه. حداقل ارتفاع دودکش هم باید ۴ متر باشه. بهتره دستگاه هم چهل سانت زیر سوراخ دودکش نصب بشه. چک کنید که لوله ها و دودکش نشتی نداشته باشن و سوراخ هم نباشن. باید این نکته رو هم در نظر بگیرین که اگه دودکش پاسخگوی نیاز دستگاه شما نبود حتما از پکیج فن دار استفاده کنید. هر چند وقت یکبار مسیر لوله رو بررسی کنید تا مانعی داخل مسیر وجود نداشته باشه و مکش کامل انجام بشه.

۳ - آماده سازی محل نصب​

دیوار محل نصب باید صاف و تراز و خشک باشه. با استفاده از شابلونی که داخل جعبه پکیج هست و با توجه به نکاتی که گفتیم، محل های  سوراخ کردن رو مشخص کنید. بعد با مته یا دریل بیوفتید به جون دیوار! بعد سوراخ کردن دیوار، روپلاک و پیچ ها رو وصل و براکت رو روش نصب کنید. حالا باید دستگاه رو به طور صحیح روی براکت قرار بدید و نصب کنید. حالا متعلقات شلنگ و شیرها و دودکش رو وصل کنید(فیلتر گاز هم در همین مرحله نصب کنید).

نکته: اگر پکیج‌تون رو داخل کابینت نصب می‌کنید، برای هوا رسانی بهتر به پکیج، کابینت باید بدون سقف و کفه باشه. بین پکیج و کابینت هم باید حدود ۵ تا ۱۰ سانتی متر فاصله باشه.

پس از اتصال دستگاه به آب و گاز، مرحله بعدی نحوه نصب پکیج تست اولیه دستگاهه:

(در این مرحله از نحوه نصب پکیج برقی ، بعد از چک کردن لوله ها و انشعابات و هواگیری ها سیم های فاز، نول و ارت رو وصل کنید. فشار رو روی ۵ بار قرار بدین و دستگاه رو روشن کنید. بعد از تست و گرم شدن هم فشار رو روی ۱.۵ بار قرار بدین.)

۴ - تست اولیه دستگاه​

حالا شیر آب رو باز کنید تا دستگاه و رادیاتور ها آبگیری بشن و فشار شوفاژ به تقریبا ۵ بار برسه. در این مرحله باید رادیاتورها هم هواگیری بشن تا دستگاه آماده راه‌اندازی بشه. بعد از بررسی سیستم آب، باید شیر گاز باز و اتصالات به طور دقیق بررسی و آچار کشی بشه تا نشتی نداشته باشه.

در آخر هم این نکات رو چک کنید: سفت بودن تمام پیچ ها و شیر ها، چکه نداشتن لوله ها و گلوگاه ها و فشار آب سیستم (۵ تا ۵.۱ باید باشه).

۵ - راه اندازی کامل دستگاه​

خب این مرحله آخر از نحوه نصب پکیج برقی (یا گازی؛ فرقی نمیکنه مهمه اینه که دیواری باشه!) هست؛  پکیج رو به برق وصل کنید و در حین کار کردن دستگاه چک آخر رو روی لوله ها و سیستم گاز و آب انجام بدین. اگه مشکلی نبود، پکیج شما آماده گرم کردن خونه شماست!

نکته: بهتر برای اتصال دستگاه به برق از محافظ استفاده کنید تا به دستگاه آسیب نرسه.


برچسب: نحوه نصب پکیج دیواری، نحوه نصب پکیج زمینی، نحوه نصب پکیج برقی، آموزش نحوه نصب پکیج، آموزش تصویری نصب پکیج،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۸:۵۴ توسط:تکتم اصغری موضوع: نظرات (0)